Pianoles Online

Op zoek naar online pianoles?

Er zijn op het internet verschillende cursussen te vinden voor online pianoles.
Hieronder vertel ik wat meer over een van deze cursussen die ik jou kan aanraden om mee te beginnen.

Bij de meeste online pianoles cursussen leer je al snel diverse liedjes spelen op basis van piano akkoorden. Zelf vind ik het ook belangrijk om eerst te beginnen met het leren spelen van akkoorden en toonladders. Je krijgt op die manier sneller in de gaten hoe de akkoorden zijn opgebouwd en het is goed om je vingervluchheid te verbeteren. Door het spelen van bekende liedjes krijg je er ook meer plezier van. Dit is vaak bij klassiek pianoles via een leraar wat minder in het begin. Vaak wordt er daarbij gewerkt met klassieke pianostukken en wordt je ook meteen al geleerd om noten te leren lezen. Natuurlijk kan ik je dat ook wel aanraden, maar een beetje afwisseling en al snel wat te kunnen spelen, maakt het pianospelen wel leuk. Het is een voordelig alternatief voor pianoles bij een leraar en je kunt dit tegewoordig ook heel goed zelf aanleren. (zeker in het begin)

Je kunt er ook voor kiezen om te beginnen met een van de bekende pianolesboeken van bijvoorbeeld Alfreds methode of Hal Leonard, maar zelf vond ik het rg pretig om in het begin te beginngen via een online pianocursus. Uiteindelijk ben ik wel verder gegaan met lesboeken en het spelen van bladmuziek. Als je eenmaal wat akkoorden uit je hooft kent, zal je ook zien dat je zelf al begint met liedjes te spelen die ja al kent of je gaat zelf wat spelen.

Online Pianoles – Pianopro

Bij Pianopro.nl is een goede pianocursus te koop. Deze online pianocursus is op akkoordenbasis. Je begint hier vanaf de basis, zoals de namen van de toetsen, akkoorden, gebroken akkoorden en al snel begin je hiermee een aantal liedjes te spelen. deze online pianocursus duurt in totaal 22 lesweken (ebooks) met 20 instructievideo’s, 70+ tutorials en je krijgt een gratis metronoom als kado!

Ook kun je er voor kiezen om deze cursus in 12 termijnen te betalen van 15,95 per maand. Uiteraard heb je een 30 dagen niet goed geld terug garantie. Heb je na 30 dagen geen zin om er mee verder te gaan, dan kun je er gewoon mee stoppen. Verder heb je in beide gevallen een jaar lang toegang tot de website en na 1 jaar stopt automatisch je abonnementsgeld. Je blijft dan gewoon updates ontvangen en je hebt 1 jaar online contact met jouw online pianoleraar.
Online-Pianoles-Piano-Pro

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Klik hier voor meer informatie over deze cursus